De toegevoegde waarde van Storytelling in organisaties – deel 1

29 juli 2013  |  Categorie: Trots en bedrijfscultuur

storytelling helpt de communicatie en daarmee het succes van een bedrijfAls je ooit een geweldige relatie hebt gehad, dan weet je wat het geheim is van eeuwige liefde: Communiceren. In verbinding zijn. Luisteren en vertellen. Herkenbaar?

In organisaties is het niet anders. Bedrijven zijn alleen succesvol als ze perfect communiceren met medewerkers, klanten en andere belanghebbenden. Doe je dat niet, dan raken medewerkers gefrustreerd, zullen projecten mislukken, lopen de kosten op en rennen de klanten hard weg. Alles draait om communicatie. Daarmee bereik je vertrouwen, efficiëntie en enthousiasme om succesvol te zijn.

Ongetwijfeld heb je al vele cursussen gevolgd op dit gebied. “Effectief communiceren”, “Non-verbale communicatie”, “Leiding geven aan professionals”, etc. Prima trainingen. Maar wat komt er in de praktijk van terecht?

Het kan eenvoudiger. Anders. Leuker. Duurzamer. Door verhalen te vertellen. Dat klinkt misschien raar, maar dat is het niet. Je vertelt je hele leven al verhalen zonder dat je het door hebt. Wij mensen leven van elkaars sprankelende verhalen. Het enige wat je nog moet doen is dit bewust in te zetten in je bedrijf. Het helpt enorm als je beseft wat jouw verhaal met een ander doet, hoe die erop reageert en met welk gemak het gedrag blijkt te kunnen veranderen.

Dit was het eerste deel uit een serie van 4 blogs. Lees ook de andere delen:
Deel 2 – Storytelling om je boodschap over te brengen
Deel 3 – Dit zijn de effecten van storytelling
Deel 4 – Dit bereik je met storytelling

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Privacyvoorkeur centrum