Dweilen met de kraan onbemeterd
19 december 2011 | Categorie: Persoonlijke verhalenDe jaarlijkse e-mail van mijn Waterbedrijf kwam binnen. Het is weer tijd om digitaal de meterstand door te geven. Ik citeer mijn reactie aan hen:
“Ik wilde net de meterstand aflezen en zie dat de meter kapot is. Hij staat op de stand 379,9999. Doordat de wasmachine net op dat moment water gebruikt, zie ik dat de meter probeert naar stand 380 te gaan. Maar hij hapert en komt niet verder. Ik beschik nu dus blijkbaar over gratis water. Dat is voor mij goed nieuws, maar natuurlijk niet de bedoeling. Kan iemand mij bellen om een reparatie af te spreken?“
Het is nu twee weken later. Ik heb nog niets van mijn waterbedrijf vernomen. Welke stand zal ik eens doorgeven? 🙂
Kijk, zo beperk je de imago-schade nog een beetje…
Ik had overigens ook een nette reactie op mijn stukje. Wat mij betreft is dat een stap in de goede richting!
Natuurlijk is dit een mooie reactie, heel goed. Aan de andere kant denk ik dat het geen beste prestatie is als een e-mail van een klant 2 weken blijft liggen. Dat kan beslist beter. Het lijkt me een kwestie van voldoende mail-beantwoord-capaciteit inzetten op voorspelbare piekmomenten. Als dat niet haalbaar is, dan is het misschien een idee om het opnemen van de meterstanden te verspreiden over het hele jaar in plaats van op één moment in het jaar. Daarmee voorkóm je deze piekbelasting.
De intentie en de toon is zeker goed hoor, geen kwaad woord daarover.
Dat is natuurlijk superslordig van ons! Klein excuusje: we worden bij het opnemen van de meterstanden overstelpt door mail, dus onze reactietijd is later dan klanten van ons gewend zijn. Sorry!
Als de watermeter inderdaad defect is gaat het tussen de 0-3 maanden duren voordat we de watermeter vervangen. Dankzij de opname van de meterstand komen er elk jaar defecte meters aan het licht, die we helaas niet allemaal tegelijk kunnen vervangen.
In elk geval bedankt dat u de moeite heeft genomen om dit te melden en ons per mail tips te geven. Dat stelt ons in de gelegeheid onze dienstverlening te verbeteren en/of onze communicatie te verduidelijken.
Vriendelijke groet
Waterbedrijf Groningen