Geen nieuws brief

30 januari 2012  |  Categorie: Trots en bedrijfscultuur

Een paar dagen geleden ontving ik dit mailtje:
“In verband met het opschonen en verpersoonlijken van ons mailbestand het volgende:
– Geen mail meer van ons ontvangen? Dan hoeft u niets te doen. Uw mailadres is verwijderd uit ons bestand. Excuus voor het ongemak.
– U schrijft zich via deze link (opnieuw) in voor onze maandelijkse nieuwsbrief Pudding Magazine.”

Heerlijk. Een schoolvoorbeeld. Dit is geen club die zakken vol email-adressen probeert te verzamelen om vervolgens elke week een “nieuwsbrief” (=meestal reclamefolder 2.0) rond te strooien. En gelukkig ook geen gratis e-book waarna je ineens elke week een aanbod met reuzekorting (“nog maar 2 weken geldig!”) in je inbox krijgt.

Nee, integendeel. Ze willen hun nieuws alleen sturen naar mensen die er echt in geïnteresseerd zijn. Je moet er zelfs wat moeite voor doen om de nieuwsmail te blijven ontvangen. Goed zo! Zo weet de club tenminste weer voor wie ze het doet.

Laat een reactie achter en start een discussie!

Privacy Voorkeuren