Injecteer eens wat mens

9 januari 2012  |  Categorie: Authentiek leiderschap

Ziekenhuis.
Wachtkamer.
Wachten.
Tijdschriften.
Stilte.
Wachten.
Wachten.

“Meneer Mathlener?”
Een witte jas geeft me vlug een hand en gaat me voor. Snelle stappen, constant drie meter voorsprong, door twee gangen.

We gaan zitten. Bureau tussen ons in. Dan wordt er gesproken.

Ik voel me haar zoveelste patiënt van de dag. Het gaat niet echt van harte.

Zakelijk.

Maar dan…

Ze wrijft met een pijnlijk gezicht over haar been. “Ik heb gisteren te ver gewandeld, en nu heb ik spierpijn. Het is zo fijn om in het bos te zijn, maar nu doet het erg zeer.”

En ineens verandert er iets.

Als ik in haar bosperikelen mee ga, merk ik dat ze losser wordt. Sympathiek. De sfeer wordt zomaar prettig. We glimlachen zelfs.

Zou het komen omdat mijn dokter mens blijkt te zijn?
Zou het komen omdat ik mens blijk te zijn?
Stel je eens voor dat jouw klant ook mens is…

Reacties

  1. Fianne Faber schreef:

    Ja, stel je voor dat je klant ook mens is…. Ik wordt toch het meest getroffen door het besef dat je altijd mens bent. Dat je ook als “klant” een grote invloed hebt op je leverancier en dat dit dus twee kanten opgaat. Bij de één ben je klant, bij de ander leverancier, en het gaat om hetzelfde: oprechte aandacht geven en krijgen…

Laat een reactie achter en start een discussie!

Privacy Voorkeuren