KTO

4 juni 2012  |  Categorie: Marketing en klantenbinding

Vorige week heeft de dealer mijn auto succesvol gerepareerd. Prima. Nu ontvang ik dit e-mailtje van ze:

“Ons serviceteam heeft met de grootste zorg uw auto weer helemaal in orde gemaakt.
Ondanks de grote zorg die wij hebben besteed aan uw auto, kan er zich onverhoopt iets voordoen. Neemt u dan alstublieft contact met ons op. Wij zullen er alles aan doen om uw vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden.”

Dat begint heel goed. Ze stellen zich dienstbaar op. Dat waardeer ik. Maar dan…

“U kunt binnenkort benaderd worden door een medewerker van TNS Nipo. Deze vraagt naar uw ervaringen met ons bedrijf. Bent u tevreden? Dan stellen wij het zeer op prijs als u de vragen met ‘uiterst tevreden’ beantwoordt.”

Mijn eerste reactie is “dat is gek”. Of het nu een zelf georganiseerd onderzoek naar klanttevredenheid is, of een onafhankelijk onderzoek… in beide gevallen ga je de uitkomst toch niet manipuleren? Dit voelt niet goed. Ik voel me een klein beetje misbruikt. Als ik over 2 maanden een e-mail krijg met een fantastische uitslag, geloof ik het dan?

Beter was geweest als men het als volgt had verwoord:
“U kunt binnenkort benaderd worden door een medewerker van TNS Nipo. Deze vraagt naar uw ervaringen met ons bedrijf. Wij stellen het zeer op prijs als u aan dit onderzoek wilt meewerken.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Privacy Voorkeuren