Mannen komen niet om geknipt te worden

15 april 2013  |  Categorie: Marketing en klantenbinding

Je bent een Heerenkapper. Een barbier. Elke dag toon je je vakmanschap aan de mannen die in je zaak komen. Ze komen graag, want het is aangenaam in jouw kleine salon. De sfeer van teakhout, nostalgische scheerkwasten en mannenpraat trekt aan. Kapsels worden vakkundig door je hersteld, en je bent er trots op.

Je klanten zijn ook tevreden, maar toch, ze komen niet voor je kwaliteit. Natuurlijk willen ze van anderen horen hoe goed hun haar zit. Maar je weet allang dat de mannen komen voor de beleving. Voor boeiende gesprekken over auto’s, politiek en vrouwen.
Dit doe je al? Goed zo. Maar het kan nog beter! Hoe? Vertel eens over je mooiste dag in de zaak. Of over die keer dat je wel door de grond kon zakken van schaamte. Neem ze mee naar Parijs waar je als jongeman die ene vrouw terugzocht, én vond.

Vertel je verhalen. Daar zijn mensen dol op. Mensen genieten ervan om eventjes mee te reizen in je herinneringen. De magie daarvan zit in de herkenbaarheid. Het plezier, de pijn, de angst, het doorzetten, de liefde, het succes, we hebben het allemaal meegemaakt. Als jij daarover vertelt, kunnen we ons daardoor automatisch in jou verplaatsen. We genieten van het verhaal en daarmee van jou. Dat is nog eens betoverende klantenbinding…

Wil je dat ook leren? Kijk dan even bij mijn workshops.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Privacyvoorkeur centrum