McDonalds fast van zijn foodstuk

10 november 2014  |  Categorie: Marketing en klantenbinding

Klantvriendelijkheid werkt ook bij kinderen. Een oprechte glimlach maakt het eten weer lekker.“Het eten bij McDonalds was heel erg vies,” zei de 11-jarige zoon.
“Hoe kan dat nou?” dacht ik hardop. “McDonalds heeft toch overal dezelfde werkwijze om in de hele wereld dezelfde kwaliteit te leveren? Waar was dat dan?”

“In Pisa, vlakbij de scheve toren,” legde zijn moeder uit. “Er komen daar zóveel toeristen dat de medewerkers niet de moeite nemen om vriendelijk te doen. Je wordt er echt als een lastig nummer behandeld. Ze kijken je ook niet aan als ze tegen je spreken.”

Kijk, dat vind ik interessant. Alle kinderen die ik ken, willen dolgraag naar McDonalds. Dat is vroeger al begonnen bij de Happy Meals, en nog steeds werken ze gulzig alles naar binnen. Na afloop nog een McFlurry erachteraan en huppakkee, het kind is weer tevreden.
Maar ga je naar Pisa, dan werkt dat ineens niet meer. Dan is het eten zelfs “vies”.

Hebben onvriendelijke clowns dan zelfs op kinderen een negatieve uitwerking?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Privacy Voorkeuren