Nostalgie is niet meer wat het geweest is

14 mei 2012  |  Categorie: Trots en bedrijfscultuur

Mooie bus van de loodgieterDit is de bus van het installatiebedrijf dat mijn nieuwe CV-ketel kwam plaatsen. Geen alledaagse bus. Waar zie je zo’n model en zulke opvallende kleuren? Ik vond het zo leuk dat ik bij de koffie een compliment maakte.

Toen kwam het verhaal. Over het oude familiebedrijf. Over de busjes die ze koste wat het kost in deze kleurstelling houden. Het is een identiteit geworden. In stand gehouden door de 80-jarige Stol Senior die nog altijd alle busjes schoonpoetst als ze op vrijdagmiddag weer terug zijn op het honk.

De trots was duidelijk hoorbaar in de stem van de loodgieter. Zoiets maakt een bedrijf bijzonder. Geeft het bedrijf kleur. Fijn om bij te werken. En ik kan het weten, het is ook fijn om er klant bij te zijn. De nostalgie komt bij je thuis.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Training Presenteren met Storytelling

Privacyvoorkeur centrum