Toerist is koning

25 juni 2012  |  Categorie: Marketing en klantenbinding

Vriendelijkheid troef in VenetiëVorige week waren we een paar dagen in zonnig Venetië. Wat een prachtige stad is dat toch. Erg gemoedelijk dankzij de vriendelijke Venetianen. Tenminste, als je buiten de drukte blijft. Want in de toeristenmassa is het een hele andere wereld. Souvenirs, overvolle steegjes, dure terrasjes en…. onvriendelijke bediening.

Zo zijn we weggejaagd bij een terras waar we om 17.40 iets wilden drinken en daarna nog een hapje eten. De ober was bezig tafeltjes schoon te maken. Na 5 minuten NUL aandacht wierp hij ons toe dat de keuken pas om 6 uur open ging en liep ongeïnteresseerd weg.

Het terras ernaast kende dezelfde openingstijden. Maar daar waren ze zo aardig om voor te stellen eerst even wat te drinken. Wat een originele ingeving! Dat was precies waar we voor waren gekomen. Door flexibel te zijn heeft dat restaurant aan ons vervolgens een goede klant gehad.

Laat een reactie achter en start een discussie!

Privacy Voorkeuren