Verandermanagement via de kosmos

31 maart 2014  |  Categorie: Vloeiend veranderen

het verhaal achter het verloren Starbucks visitekaartjeIk liep naar het station. Opgewekt. Want het verhaal dat ik vlak daarvoor aan het MT van mijn klant had verteld was een heerlijk succes. Op straat vind ik dit kaartje. Starbucks Customer Care.

“Nou, da’s toevallig,” dacht ik. In mijn verhaal had ik net verteld over die  vreemde koffiematen van ze. Ik heb altijd al willen weten welke malloot bedacht heeft om de kleinste koffie Tall te noemen.

“Toeval bestaat niet,” hoor ik wel eens iemand zeggen. “Het moet zo zijn” en “je hebt dit uitgestraald naar de kosmos en nu krijg je het terug”.

Nou, ik geloof er beslist in dat als je iets heel graag wilt, dat je dat uitstraalt. En als je je gedraagt alsof je wens al in vervulling is gekomen, dan wordt dat door andere mensen gezien. Zij reageren. En zo veranderen dingen om je heen precies zoals je het gewenst hebt.

Wat kun jij hiermee? Simpel. Vertel anderen over je dromen alsof ze al waarheid zijn geworden. Ze zullen het horen en reageren. Sommigen noemen het verandermanagement. Ik vind het “gewoon” verhalen vertellen. En als je de kosmos erbij wilt betrekken, dan mag dat ook van mij.

Privacy Voorkeuren