Waarom?

26 november 2012  |  Categorie: Marketing en klantenbinding

Storyteller kan beter niet kokenEén van de deelnemers aan mijn workshop Personal Storytelling vertelde over zijn telefoongesprekken met potentiële klanten. Hij zocht een manier om bij die contacten op gesprek te kunnen komen om zijn product te verkopen.

Ik vroeg hem naar zijn drijfveren voor zijn bedrijf. Wat is er aan hem zo apart, dat mensen geboeid raken? Wat is zijn persoonlijke verhaal dat indruk maakt?

Ik bleef telkens  de vraag “waarom?” stellen, en kreeg elke keer antwoorden die aan zijn producten waren gerelateerd. Dat was interessant, maar ik zocht iets over hemzelf.

Later in de workshop probeerde ik het opnieuw: “Waarom bestaat jouw bedrijf? Waarom doe je dit?”

En uiteindelijk kwam de aap uit de mouw. Met een grote grijns vertelde hij: “Ik heb genoeg geld verdiend. Ik hoef niet meer te werken en kan alle dagen thuis zijn. Maar dan verwacht mijn vrouw van me dat ik drie keer in de week ga koken…”

Het is niet echt de why van Simon Sinek, maar wel een opmerkelijke binnenkomer!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Privacyvoorkeur centrum