Wie het meeste telt

9 juli 2012  |  Categorie: Trots en bedrijfscultuur

Net een interessant interview met Engbert Breuker gelezen. Hij stelt dat het niet altijd om de klant moet gaan, maar om de stakeholders. “Een stakeholdergestuurde organisatie”. Volledig mee eens, Engbert.

Maar let op, dan wel alle stakeholders. In grote bedrijven wordt immers al snel gedacht aan de aandeelhouder (we weten allemaal hoe “fijn” het werken is als winst-maken het hoogste doel is). Laten we vooral de andere stakeholders niet vergeten: klanten, medewerkers en relaties.

Ze zijn alle 4 belangrijk. Ze verdienen alle 4 oprechte aandacht. Het behartigen van de belangen van alle 4 is nodig om op lange termijn succesvol te blijven. Het Rijnlandse gedachtengoed zet de prioriteit terecht als volgt neer: 1. klanten, 2. medewerkers, 3. relaties, 4. aandeelhouders. En zo is het.

Laat een reactie achter en start een discussie!

Privacy Voorkeuren