Workshop Personal Storytelling

identiteit communiceren ipv imago

Jouw verhaal maakt het verschil

Waarom zou een klant voor jou kiezen? Of een sollicitant voor jouw organisatie? Natuurlijk gaat het om wat jullie doen of leveren. Maar de keuze wordt voor het grootste deel bepaald door de klik.

Klantenbinding met storytelling

De beste marketing wordt bedreven door tevreden klanten. Nieuwe klanten werven gaat vanzelf, als je ambassadeurs een goed verhaal over je weten te vertellen. Als zij jouw corporate identity omarmen, nemen mond tot mond reclame en klantenbinding met grote sprongen toe.
Dat geldt evenzo voor je mensen: meer betrokken medewerkers die dolgraag bij jouw organisatie werken. Lager personeelsverloop is het gevolg.

Identiteit en imago

Mensen willen geen zaken doen met een organisatie. Mensen willen zaken doen met mensen. Met jou. En met je team. Ze komen het liefste naar jou terug, als jij sympathiek en betrouwbaar bent. Als je een goed verhaal hebt, waaruit blijkt waar je voor staat en wat je drijfveren zijn. En als je dat authentiek en vol passie vertelt, zal de klantenbinding nog krachtiger worden. De mooie bijkomstigheid is dat ze je verhaal doorvertellen aan anderen: storytelling marketing.

Motiveren van medewerkers

Medewerkers zijn altijd op zoek naar de organisatie waarvan de kernwaarden bij hun eigen identiteit passen. Met je persoonlijke verhaal en je corporate story maak je ze duidelijk wie je bent en wat je visie en missie zijn. Dit is op en top employer branding.

“In de workshop “Personal Storytelling” heeft Erik mij enorm geholpen mijn verhaal op papier te zetten. Zijn creatieve ideeën, zijn expertise en zijn persoonlijkheid hebben op mij een positieve indruk gemaakt!”
Saskia Schotanus, Stief@home

Voor teamleiders, bedrijfseigenaren en medewerkers

Ben je bedrijfseigenaar, zzp-er of marketeer en wil je je eigen verhaal ontdekken? Of werk je in een organisatie en heb je contact met klanten? Met een goed verhaal ben je beslist succesvoller. Weet jij wat jouw verhaal is? Volg de workshop om daar achter te komen!

Inhoud van de workshop

De volgende onderdelen komen in de workshop aan de orde:

  • Daarom moet je een verhaal hebben
  • Essentiële vragen rondom jouw zakelijk bestaan
  • Graven in je geheugen naar wezenlijke gebeurtenissen
  • Op zoek naar de rode draad
  • Aan de slag met jouw verhaal
  • Praktisch gebruik van je personal story

Persoonlijke coaching

Heerlijk één-op-één aan de slag met jouw situatie, wensen en verlangens. In de veiligheid van de beslotenheid kunnen alle verhalen de ruimte krijgen. Kies je personal coach. Je krijgt alle aandacht en we kunnen intensief werken aan jouw verhaal. Ik help je ook je verhaal te gebruiken om klantenbinding of medewerkertevredenheid te vergroten.

In-company

Hoe mooi is het om dit samen met collega’s te ervaren. Je leert elkaar van een andere kant kennen én waarderen! Vraag naar de mogelijkheden voor een aantrekkelijke in-company training. Van een dagdeel tot een traject.

Een greep uit mijn klantenkring

Wie je nog meer voorgingen...

Privacy Voorkeuren